Hieronder vindt u een overzicht van de meest gestelde vragen.
Heeft u andere vragen of bezorgdheden ?
Neem dan gerust contact op,
ik doe er alles aan uw vraag zo spoedig mogelijk te beantwoorden.

FAQ

Privacy en vertrouwen,
hoe gaat P&B Support daar mee om ?

Het beheer en de beveiliging van persoonlijke gegevens van Europese burgers wordt geregeld in de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) of
GDPR (General Data Protection Regulation).

Sinds vrijdag 25 mei 2018 moet elke organisatie, dus ook P&B Support, kunnen aantonen welke persoonsgegevens ze verzamelt en hoe de data gebruikt en beveiligd worden.

Als persoon hecht ik zelf heel veel waarde aan mijn eigen persoonlijke gegevens en privacy. Daarom vind ik het uitermate belangrijk dat ook de persoonlijke gegevens en privacy van mijn klanten te allen tijde gevrijwaard blijven tegen onrechtmatig / ongeoorloofd gebruik.

Om bovenstaande kracht bij te zetten ontvangt u van mij bij het Kennismakingsgesprek direct een ondertekende privacyverklaring. Op deze manier wil ik mijn (potentiële) klanten garanderen dat alles wat we bespreken en dat alles wat ik zie en hoor tijdens
onze afspraak onder ons blijft. Al uw gegevens zullen dan ook strikt vertrouwelijk en
uiterst discreet worden behandeld.

Uw persoonlijke gegevens zullen door mij ook enkel uitsluitend worden aangewend voor het doel waarvoor ze bestemd zijn (hulp bij nalatenschapsafwikkelingen,
aangiftes personenbelasting,...).


Kan iedereen een beroep doen op de diensten van P&B Support ?

Neen, helaas niet.
Omwille van praktische en organisatorische redenen, limiteer ik mijn dienstverlening
in eerste instantie enkel tot particulieren en nabestaanden,
wonende in de provincie Oost-Vlaanderen.

In het geval beroep wordt gedaan op de dienstverlening Nabestaandenzorg, limiteer ik mij bijkomend tot nabestaanden waarvan de overleden dierbare zijn/haar laatste fiscale woonplaats had in het Vlaamse Gewest.


Moet ik zelf naar het kantoor van P&B Support komen ?

Neen, alle afspraken vinden in principe bij u thuis plaats,
in uw eigen vertrouwde omgeving. Uiteindelijk heeft u daar ook altijd
alle gegevens en documenten bij de hand.

Wanneer u toch de voorkeur zou geven aan een andere locatie
kan dat uiteraard besproken worden.


Heb ik zelf een computer (en internetverbinding) nodig ?

Neen, dat is niet nodig.
Ik ben zelf in het bezit van een laptop en smartphone.
Doch zullen deze alleen worden gebruikt indien dit hoogst noodzakelijk is.

In ieder geval zullen persoonlijke gegevens zoals vb.: rijksregisternummers, rekeningnummers, verzekeringsgegevens, belasting- en bankzaken,... in principe nooit door mij op eigen informatie dragers worden opgeslagen.
Mocht dit wel noodzakelijk zijn, dan gaat dit in overleg met u
en zullen we dit ook schriftelijk vastleggen.


Werkt P&B Support samen met andere partijen ?

P&B Support werkt volledig onafhankelijk én zelfstandig.
Doch vanuit een informerende / adviserende rol, kan ik u toch doorverwijzen naar een specialist, zoals een notaris bij complexe nalatenschapsdossiers, zoals een financieel adviseur bij complexe financiële vraagstukken en / of zoals een belastingadviseur bij complexe aangiftes personenbelasting. De keuze om op dergelijke specialist beroep
te doen maakt u altijd zelf. Indien gewenst, begeleid ik u bij de voorbereiding op het
inschakelen en / of gedurende het bezoeken van deze specialisten.

In ons netwerk hebben we ook andere specialisten die we kunnen vragen om u te helpen, bijvoorbeeld als het gaat om rouwverwerking. Als u ondersteuning wil hebben tijdens het rouwproces, om uw hart te luchten en uw verdriet kwijt te kunnen, als u het fijn vindt dat iemand naar u luistert die geen familie of een bekende is, dan kunnen wij u in contact brengen met een rouwverwerkingstherapeut. Ook hier bepaalt u of en wanneer we
een dergelijke specialist contacteren.